Over mij

Mijn foto
In overgave te ervaren, wat ervaren wil worden! Zich Verliezen in klanken, om in rond te dwalen het lichtende diepst van de nacht. Zich verenigen Met haar schijnbare zwijgen, Om het fluisteren van het verborgen leven te horen, die in harmonie heen en weer schommelt. Met haar intimiteit versmelten, Om het hart te openen voor de stilte. De Draaikolk van gedachten stoppen, Om de tedere beroering van Het huidige moment te beleven, die als een druppel in de eeuwigheid valt ... Ik ben niemand mijn lieve, slechts een spiegelbeeld van je .. alles wat je ziet in mij is wat je bent, ik reflecteer het je terug ..! ©Moon

dinsdag 11 januari 2011

Zien




Zit stil en ervaar die Stilte. Proef het, voel het. Er ontstaat vanzelf een ruimte. Blijf bij het ervaren. Je hoeft er in wezen niets voor te doen. Zit stil en doe niets. Wie ontvangt de beelden, de geluiden? Daarna -wanneer je je hebt gerealiseerd wie je zelf bent- hoef je ook niets extra's meer te doen. Er zit niets achter dat Zien. Je hoeft niet meer- en niet méér te zoeken. Laat het maar gebeuren. Ga steeds in het dagelijkse leven weer even naar die Stilte die jezelf bent, naar het Vormloze-dat-alles-ziet. Ruimte. Ga in een wereld en met een hoofd vol beweging naar dat stille -bewegingsloze- zien van al die beweging.

En dan kan het wonderlijke ontdekt worden. Alles is Een. Je hebt geen Zelf, je bent het-Zelf. Je ziet geen beweging, een boom of een kerktoren buiten je. Je bent niet iemand die ziet. Je bent zien.

Moon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten